Tietoa meistä

Siikasalmen koulu toimii luonnonkauniilla paikalla Liperin Siikasalmella. Koulu tarjoaa maksutonta kristillisiin perusarvoihin ja elämänkatsomukseen pohjautuvaa esi- ja perusopetusta vuosiluokille 0-9.

Koulu aloitti toimintansa vuonna 2000. Se on tarkoitettu kaikkiin kirkkokuntiin kuuluville oppilaille. Koulun oppilasmäärät ovat olleet jatkuvasti kasvussa. Kouluun otetaan aloittavien ryhmien oppilaita ennakkoilmoittautumisjärjestyksessä ja muiden luokkien vapaita oppilaspaikkoja voi tiedustella rehtorilta.

Lukuvuotena 2023-2024 koulussa opiskelee 84 oppilasta. Opetustyöstä huolehtivat rehtorin lisäksi 6 päätoimista opettajaa. Keittiössä valmistetaan maittavaa kasvisruokaa. Koulussa huolehditaan oppilaan oppimisen ja koulunkäynnin tuesta tukiopetuksen, osa-aikaisen erityisopetuksen ja oppimisen ohjaajien avulla.

Koulussa opiskellaan valtakunnallisen opetussuunnitelman mukaisesti ja oppilaista huolehditaan opiskelu- ja oppilashuollon avulla. Koulun kristillisyys tulee eläväksi koulun arjen ja juhlan toimintakulttuurissa välittämisenä ja kristillisten arvojen kunnioittamisena.

Keväinen ilta Siikasalmella.